Вход Запомни ме
Търси предаване
Тв Програма Новини "Непознатата планета" - нова поредица по National Geographic

"Непознатата планета" - нова поредица по National Geographic

21 Март
"Непознатата планета" - нова поредица по National Geographic "Непознатата планета" - нова поредица по National Geographic

National Geographic, режисьорът и носител на многобройни награди Дарън Аронофски („Майка!“, „Черният лебед“, „Реквием за една мечта“) и продуцентът Джейн Руут (“America The Story of Us,” „80-те: Нашето десетилетие“) разкриват изключителната история на нашия свят в „Непознатата планета“.

От 25 март 2018 Г. поредицата от 10 епизода, представена от номинирания за „Оскар“ Уил Смит („Али“, „Преследване на щастието“, „Мъже в черно I, II, III“), ще изследва крехкия феномен - планетата Земя, чудновато калибрирана прашинка в суровата Вселена.

Преплитайки отличителния стил на Аронофски с неповторимото умение на Руут да разказва истории, „Непознатата планета“ е визуално пътешествие от микроскопичното до космическото, което показва как изглежда нашата планета, погледната през извънземен обектив.

Поредицата изследва някои от въпросите, които мнозина от нас приемат за даденост: Защо Земята е единствената планета (известна досега), на която има живот? Колко крехки са всъщност перфектно устроените системи, които поддържат тази планета жива? Кои са най-големите заплахи за околната среда и човешкото съществуване на Земята? Сами ли сме и откъде сме дошли? Наистина ли няма друго място като дома ни?

Уил Смит си задава тези въпроси и повежда зрителите на невиждано до момента изследователско пътешествие, заедно с осмина астронавти, които предоставят уникалните си гледни точки и разказват личните си спомени за планетата, гледана от разстояние.

„Когато сте в Космоса, на 400 километра над нашата планета, виждате целия свят по съвсем нов начин“, казва бившата астронавтка Никол Стот. Леланд Мелвин, също екс астронавт, добавя: „И точно тази нова, всеобхватна перспектива, при която се чувстваш изключително свързан с всички и всичко, е посланието, което искаме да донесем на хората на Земята“.

„В „Непознатата планета“ създаваме визуална Библия, като смесваме всичко - астрономия, антропология, биология, химия и физика - за да разкрием, че Земята, погледната от перспективата на Космоса, представлява невероятна цялост от безброй работещи системи“, казва Дарън Аронофски, който лично си е сътрудничил с астронавта от Европейската космическа агенция (ЕКА) Паоло Несполи, за да заснеме ексклузивни кадри с рекордьорката на НАСА, астронавтката Пеги Уитсън по време на мисията ѝ в Международната космическа станция (МКС).

„Поредицата е просто епична! Заснета е на шест континента в 45 държави, със забележителен достъп до МКС“, споделя Джейн Руут, главен изпълнителен директор и основател на Nutopia. „За да получим най-голямата и най-детайлна картина едновременно и разказът, и нашата новаторска технология на заснемане, пренасят зрителите на неизвестни места, изобилстващи от космически и макроизображения и удивителни, екстремни парадокси“.

Земята е кълбо, гъмжащо от живот, сред космическия мрак, чието съществуване е станало възможно благодарение на динамичните сили и обратите на съдбата. Всеки епизод разкрива изумителни, които ни карат да преосмислим това, което знаем за планетата. Например - половината от кислорода, поддържащ живота в света, идва от едноклетъчен фитопланктон - стотина такива клетки могат да се поберат на главата на карфица, а нашите камери се гмуркат право към първоизточника. Заглавието на „Непознатата планета“ само по себе си произлиза от сложните, фино настроени, перфектно адаптивни способности на земното кълбо да поддържа живота.

За да разкаже пълната история на Земя, NG работи по „Непознатата планета“ над две години, снима на 195 локации и разработва 139 случая. Заснетите кадри се равняват на 22-годишен киномаратон. Снимачните екипи достигат до:

Заснемане за пръв път: Хората от екипа на „Непознатата планета“ бяха първите чужденци, заснели празника Мага Пуджа в тайландския храм Ват Пхра Дхамакай и получили специален достъп за снимки в пещерата Актун Туничил Мукнал, където се намира прочутата кристална девойка и където снимането е забранено от години.

Високоскоростно заснемане: В поредицата са заснети обекти, движещи се с огромна скорост в Космоса и на Земята, например, изтребител F15e Strike Eagle, който се опитва да не изостава от сянката на скорошното пълно затъмнение. Снима се и в Космоса при максимална скорост на МКС от над 28 000 километра в час.

Изумителни дълбини и шеметни височини: За да разберем напълно феноменалната ни планета в нейната цялост, камерите заснемат крайностите. Пещерата „Лечугила“ в Ню Мексико е изумителна тайна на 489 километра под повърхността и разкрива мистериите на Майката Земя; а от МКС, която е в другия край на спектъра и обикаля по орбита на 370 - 460 километра над Земята, астронавтите предоставят перспектива, до която имаме достъп само от тази смайваща височина.

От най-малките до най-големите форми на живот: Животът приема много форми - от микроскопичните цианобактерии до огромния син кит и всички те имат жизненоважна роля, за да се запази нашата чудата скала годна за обитаване.

Екстремни места: Екипите пътуват от една крайност до друга - от едно от най-студените места на Земята, Кангиксужуак, Канада - до най-горещата точка на планетата, депресията Данакил в Етиопия, за да открият някои от най-издръжливите форми на живот. След това поемат на юг към Касанка, Замбия, където започва най-голямата миграция на бозайници в света. Експерти обясняват забележителната роля на огромна колония прилепи за поддържането на екосистемите чрез отделяне на гуано.

Всеки едночасов епизод изследва значими събития: генезис, космическа агресия, цикъла живот/смърт, човешкия интелект и извънземния живот, саможертва, кислород, оцеляване или унищожение, и как планетата оформя живота, а животът оформя нея. Астронавтите, които ни водят в пътуването през всеки епизод, са:

•  Крис Хедфилд – първият канадски астронавт станал командир на Международната космическа станция и единственият канадец, който някога е стъпвал на борда на руската космическа станция „Мир“ в орбита. Хедфийлд е напускал Земята три пъти и е прекарал общо 166 дни в Космоса.

•  Джеф Хофман – с натрупани 21,5 милиона мили в Космоса, роденият в Бруклин астроном и бивш астронавт Хофман е летял в Космоса пет пъти, в един от които е част от първата мисия за достигане на космическия телескоп „Хъбъл“.

•  Мей Джемисън – Бившият астронавт Джемисън съвсем скоро отпразнува 25-годишнина от първата си мисия на борда на „Ендевър“, оставайки в историята като първата жена с афро-американски произход, летяла в Космоса.

•  Джери Линенджър – Бившият астронавт Линенджър, който оцелява по време на най-опустошителния пожар възниквал някога на борда на космически кораб обикалящ в орбита, прекарва почти пет месеца на руската космическа станция „Мир“ и има пропътувани 50 милиона мили в Космоса само по време на тази мисия.

•  Майк Масимино – Първият човек, изпратил туит съобщение от Космоса, бившият астронавт Масимино участва в две мисии на космически совалки за възстановяването на космическия телескоп Хъбъл.

•  Леланд Мелвин – Единственият човек, избран за член на НФЛ (Националната футболна лига на САЩ), който освен това е летял в Космоса. Бившият астронавт Мелвин е участвал в два полета и е прекарал над 565 часа в открития Космос.

•  Никол Стот – Известна като „артиста сред астронавтите“, бившият астронавт и акванавт Стот е и първият художник в Космоса, където прекарва 104 дни, както и почти три седмици под вода, обитавайки подводния хабитат Aquarius.

•  Пеги Уитсън – Астронавт Уитсън наскоро завършва своето трето пътуване в Космоса, поставяйки рекорд в НАСА за най-много дни в Космоса – цели 665.

„Ние, астронавтите, рискувахме живота си, за да разширим познанието ни за всичко извън нас самите, за да живеем по-съзнателно на този свят“, обяснява Крис Хедфилд за мисиите си в Космоса и за надеждата, която възлага на поредицата. „Наистина бих искал всички да можеха да видят света по начина, по който имах шанс да го видя аз - казва Крис Хедфилд - А сега можете да го направите.“

За Уил Смит

Като актьор, продуцент и музикант, два пъти номинираният за „Оскар“ и носител на „Грами“, Уил Смит има богата и разнообразна кариера включваща филми, телевизионни проекти и мултиплатинени плочи.

Обширната филмография на Смит включва трансформиращи превъплъщения в значими исторически личности в продукции като „Али“, „Преследване на щастието“ и „Шампионът“. Бил е в ролята на основно действащо лице във впечатляващ списък от филми като „Хитч“, „Аз съм легенда“, „Аз, роботът“, „Денят на независимостта“, „Мъже в черно I, II, III“ и „Отряд самоубийци“. Най-скорошната му поява е във фантастичната полицейска драма по Netflix “Bright", която достигна зашеметяващите 11 милиона зрители през първите три дни на платформата. Обявено е, че филмът ще има продължение.

В края на 2018 г. Смит ще се снима в продукцията на Disney „Аладин“. Тя се очаква да излезе на големия екран на 24 май 2019 г. В момента актьорът се снима във филма на Анг Лий "Gemini Man", който ще можем да гледаме от 4 октомври 2019 г.

Започва кариерата си като музикална звезда, продавайки милиони копия от своите албуми в целия свят, след което се мести в телевизията с обичания сериал „Принцът от Бел Еър“. През 1998 той и партньорът му Джеймс Ласитър основават продуцентската и мениджмънт компания Overbrook Entertainment, която продуцира множество популярни филми и телевизионни проекти.

В допълнение към артистичните му постижения, той е и основател на фондацията Will & Jada Smith Family Foundation заедно със съпругата си, Джейда. WJSFF е филантропска организация с нестопанска цел, посветена на мисията да подобри повече човешки животи, която инвестира средства в организации и инициативи, подкрепящи традиционно подценявани общности.

Телевизия: National Geographic; Предавания, свързани с тази новина: Непознатата планета

Сподели във Facebook Сподели във Facebook!

Филмите днес